środa, 20 listopada 2013

Wschodzące gwiazdy - Dark Raven

Bardzo dawno nie pisałem nic na swoim blogu, pochłonęła mnie praca i inne projekty, jednak parę dni temu skontaktował się ze mną Jakub z zespołu Dark Raven z prośbą o przejrzenie materiału i napisaniu kilku słów. Jako, że jestem jak najbardziej za propagowaniem tego typu muzyki i zespołów zgodziłem się od razu i całkowicie za darmo napisać parę słów o zespole. Jak wiedzie w dzisiejszych czasach rock and rollowa muza potrzebuje promocji. Postanowiłem stworzyć cykl wpisów o mało znanych zespołach być może chociaż trochę przyczynię się do wzrostu ich popularności. 

Trochę o zespole : 

Zespół Dark Raven powstał u schyłku działalności kapeli The Monreys. Ziomek vel Samuraj (Paweł Gromada, gitara prowadząca) i Hapol (Kacper Męczyński perkusja) zaczęli poszukiwania nowego składu by stworzyć "coś", co będzie nosiło nazwę Kruk. W maju 2011 dołączył do nich Suchy (Jakub Suchodolski gitara rytmiczna), koleś z ciężką rytmiczną ręką i misją życiową- sianiem spustoszenia i pożogi. W październiku 2011 roku pojawił się Gomoł (Bartek Gomoła bas) , który pozostał w zespole do lipca 2012. Przez zespół przewinęło się wielu wokalistów którzy przychodzili i odchodzili. Aż nastał czerwiec 2012 roku, który przyniósł ze sobą nieprzeciętnego konesera rock/metalu, zwanego Bogu (Bogdan Sierpień, wokal). Nie mylić z Bogiem. To zupełnie inny rodzaj wokalu. W kapeli brakowało kogoś takiego jak Lakers, więc pod koniec 2012 roku do kapeli dołączył Lakers (Łukasz Zakrzewski, bas), który uzupełnił skład samym sobą. Zespół gra kawałki utrzymane w klimacie ciężkiego rocka i crossover. źródło - fanpage kapeli

 Pierwszy w moje ręce, a właściwie uszy wpadł kawałek "The Slaves" i totalnie mnie zaskoczył, mamy tutaj kawałek naprawdę dobrego hard rocka, szczególnie ciekawy dla mnie jest motyw początkowy. Słychać, że chłopaki są zgrani, utwór jest przemyślany i dobry technicznie, a wszystko wieńczy ciekawy wokal. Przyznam, że dawno nie słyszałem tak charakterystycznego wokalu w mniej znanej kapeli. Mogę tylko zastanawiać się jak fajnie to brzmi na żywo. 

Kawałek możecie przesłuchać tutaj: 


 Dane mi było przesłuchać jeszcze dwa kawałki Dark Raven - "Mysterious Delivery" i "Warp". Pierwszy z kawałków ma nieźle wykombinowany motyw przewodni, granie kojarzy mi się trochę z wczesnym Judas Priest, a cały kawałek zachowany jest w heavy metalowo/hard rockowej stylizacji. Naprawdę przyjemnie się tego słucha, utwór w sam raz do słuchania w samochodzie. Pusta droga i nasz samochód napędzany muzą Dark Raven :) Jednak jak na razie moim numerem jeden jest kawałek "Wrap" świetnie brzmiące rock and rollowe dzieło które ma naprawdę wielkie pierdolnięcie!

Kawałki Dark Raven możecie posłuchać pod tym linkiem. 

 Powodzenia w promocji i wydaniu Epki ! 


 

2 komentarze: